تلویزیون اسپانیایی‌زبان ایران ۲۴ ساعته شد
نوشته شده توسط : blpwjob

آغار فعالیت ششمین شبکه تلویزیونی غیر فارسی دولت ایران

ششمین شبکه تلویزیونی غیر فارسی دولت ایران امروز شروع به کار کرد. شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، پخش شبانه روزی خود را پس از یک دوره آزمایشی ۱۶ ساعته آغاز کرده.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

هیسپان تی‌وی، تلویزیون اسپانیایی‌زبان ایران که پخش آزمایشی خود را از حدود چهل روز پیش آغاز کرده بود، با پیام محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری این کشور ۲۴ ساعته شد.

آقای احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد که این شبکه تلویزیونی به انتشار "حقایق" بپردازد و از این طریق به اسپانیایی زبانان، به ویژه در آمریکای لاتین خدمت کند.

حکومت ایران در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد تلاش زیادی کرده است تا روابط خود را با کشورهای آمریکای لاتین گسترش دهد.

عقاید ضد آمریکایی رهبران بعضی از این کشورها زمینه برقراری روابط دوستانه آنها با ایران را فراهم کرده است.

لوگوی تلویزیون هیسپان تی‌وی

هیسپان تی‌وی، سومین شبکه تلویزیونی خبری غیرفارسی سازمان صدا و سیمای ایران است.

این شبکه تلویزیونی برنامه‌های خبری، فیلم و سریال، برنامه‌های مستند، گزارش، مصاحبه‌های اختصاصی و برنامه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به زبان اسپانیایی از تهران پخش می‌کند.

این نخستین شبکه به زبان اسپانیایی است که از خاورمیانه پخش می‌شود.

محمد سرافراز معاون برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی که هم‌زمان ریاست شبکه تلویزیونی انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی را هم بر عهده دارد، روز ۳۰ آذرماه در مراسم راه اندازی آزمایشی این شبکه خبری گفت که در حال حاضر در دنیا ۱۱ شبکه بین‌المللی اسپانیایی‌زبان فعالیت دارند، اما بیشتر این رسانه‌ها همسو با "سیاست‌های استعمار" اقدام به پخش برنامه می‌کنند.

"صدا و سیما راه اندازی شبکه‌های جدید تلویزیونی به دیگر زبان‌ها را نیز در دستور کار دارد"

محمد سرافراز، معاون برون‌مرزی صدا و سیما

جمهوری اسلامی ایران پیش تر هم بخش‌های خبری به زبان‌ها مختلف را از شبکه ماهواره‌ای سحر پخش می‌کرد، اما با راه‌اندازی تلویزیون العالم به زبان عربی، نخستین گام خود را برای پوشش خبری به ۲۴ ساعته به زبانی غیر از فارسی برداشت.

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سپس تلویزیون ۲۴ ساعته انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی را با شعار «خبر از نگاه دیگر» راه‌اندازی کرد تا توجه مخاطبان انگلیسی‌زبان را هم به سوی خود جلب کند.

دو سال پیش و در جریان سفر عزت‌الله ضرغامی به چند کشور آمریکای جنوبی، خبرهایی منتشر شد که نشان‌دهنده قصد ایران برای راه‌اندازی یک کانال خبری اسپانیایی بود.

شبکه هیسپان تی‌وی روی پنج ماهواره قابل دریافت است که از این میان دو ماهواره منطقه اروپا، دو ماهواره حوزه آمریکای لاتین را پوشش می‌دهند و یک ماهواره نیز به آمریکا اختصاص دارد.

پایگاه اینترنتی این شبکه تلویزیونی به نشانی و و پسوندهای محلی کشورهای آمریکای لاتین قابل دسترسی است و امکان پخش زنده برنامه‌ها در آن فراهم شده است.





:: برچسب‌ها: سفر , آسیا , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: